Followers

Monday, May 10, 2010

SoaLan SejaRah TauN 2020

NAh ni la soalan bocor unt PMR matapelajaran sejarah..tapi awas bley digunakan pada tahun 2020 je...taun lain tak dernya kuo soklan camni..
cam biasa la kat muka surat depan mesti ada tulis camni

Jangan buka kertas soalan sehingga diberitahu.

Masa yg diberikan (jadinya jan tido lak masa menjawap)

20 minit

Jumlah soalan

15 Soalan

Arahan-arahan lain

Jawab semua soalan

Special iklan (amaran ini dikeluarkan oleh kementerian kesihatan malaysia)

Dilarang merokok, menghisap ganja, morfine, syabu, dada, minum ubat batuk, arak, daun ketum, makan metadone, sebutec, pil ketamin, pil kuda, pil ekstasi, pil perancang semasa menjawab, kalau tidak anda akan diGAGALkan.

1. Siapakah yang membuka Melaka?

a. Param

b. Parameswari

c. Paramugari Terlampau

d. Parameswara

e. Parang Kontot

2. Pada tahun 1771, seorang penjelajah Inggeris telah tiba di
sebuah kawasan yang dikenali sebagai New Hebrides, siapakah dia?

a. Kapten Hook

b. Kapten Crook

c. Kapten Cook

d. Kapten Cool

e. Kapten Boleh

3. Siapakah yang pernah menjadi pemerintah Sarawak?

a. Brooke Shields

b. James Beruk

c. James Bond

d. Sapok Biki

e. James Brooke

4. Siapakah yang membuka Pulau Pinang?

a. Torch Light

b. Traffic Light

c. Francisca Peters

d. Light and Easy

e. Francis Light

5. Salah seorang pahlawan melayu terbilang...

a. Tuk Janggut

b. Tuk Misai

c. Tuk Sideburn

d. Tuk Misai A Galak

e. Tuk Bulu Hidung

6. Pahlawan Melayu di Pahang..

a. Mat Kilau

b. Mat Silau

c. M Daud Kilau

d. Mat Sentul

e. Mat Rempit

7. Siapakah Residen Inggeris di Negeri Perak yang dibunuh oleh
Datuk Maharajalela?

a. Jawa Jerongos

b. J.W.W Birch

c. Jay Jay

d. J.W.Marriot

e. Jawa Rangers

8. Negara manakah yang menjajah Tanah Melayu selepas Portugis?

a. Ayam Belanda

b. Bela Anda

c. Blender

d. Belanda

e. Blunder

9. Apakah antara hantaran yang diminta Puteri Gunung Ledang kepada
Sultan Melaka?

a. 7 dulang hati nyamuk

b. 7 dulang tongkeng ayam

c. 7 dulang tahi hidung

d. 7 dulang tahi palat

e. 7 dulang gigi arnab

10. Siapakah puteri Pahang yang mencintai Hang Tuah?

a. Tun Mahathir

b. Tan Tin Tun

c. Tun Tak Tahu Eja

d. Tun Teja

e. Arnold Susahanakeja

11. Siapakah puteri Negeri China yang berkahwin dengan Sultan
Melaka?

a. Puteri Hang Li Po

b. Puteri Kepala ***** Hang!

c. Puteri Opah Hang!

d. Puteri Hang Go Poh

e. Puteri Hang Cing

12. Ikan apakah yang melanggar Singapura?

a. Ikan Bilis

b. Ikan Masin

c. Ikan Kembung Masak Asam

d. Ikan kekek mak iloi-iloi

e. Ikan Todak

13. Siapakah Ketua Kominis Malaya?

a. CIMB Bank

b. Chin Peng

c. Soh Chin Aun

d. Chim Pan Zee

e. Chin Chau

14. Siapakah diantara berikut adalah Laksamana Melaka yang
terbilang?

a. Hang Tuah

b. Hang Buah

c. Hang Limau Kasturi

d. Hang Kuah

e. Putera Shazlan

15. Laksamana manakah yang derhaka kepada Sultan Melaka?

a. Hang Sebat

b. Hang Lebat

c. Hang Jebat

d. Hang Berat

e. Ham Peh

nah kawan2 sekalian sila la simpan soalan ni baik2 nanti taun 2020 nak pakai nih...tak lulus sejarah nanti kena marah dgn cikgu..dah kena marah tu jgn lak ajak cikgu bertinju...almaklum la zaman sekarng pun dah ramai cikgu kena tinju zaman 2020 tak tau la pe lagi dugaan menunggu cikgu cikgi di luar sana...aku rasa la zaman 2020 nanti tak puas ati je ngan cikgu trus anak murid dia buat gambar super impose n edar kan kat dlm internet n enset...mak oiiiiii nasib aku bukan cikgu...(cikgu kat umah jerkz)

2 comments:

Zaifull said...

hahahha!!! lawak gila soalan

Ummiross said...

ummiross rasa taun 2020 nti dah guna silibus baru,soklan ni dh tak bleh pakai dh kot hehe

There was an error in this gadget