Followers

Tuesday, May 25, 2010

BiLa Aku Jd ELiEn

Nama je kijer kilang tp hakikatnya aku tak pernah masuk tempat2 production, kenapa?
1.kerja aku mmg kat opis so tak de kena mengena la nak masuk bahagian production ni
2.nak masuk tempat2 ni ada protokolnya
3.tak der orng nak bwk aku g jenjalan kat sana

hari ni aku ada inventory punya audit,,so nak tak nak aku kena masuk bahagian production...mesti korng yg lain field ngan aku ni (yg kije bukan kilang la) nak tau jugak ek camner suasana dalam tu..

jeng..jeng..jenggg....
*
*
aku kena audit bahagian clean room so protokol dia kena pakai semua benda2 berikut

kasut nak kena pakai camgini

nak kena pakai safety glass camgini


kena pakai glove (rasa cam doktor nak operate orng la plak)

kena pakai hair net cam orng kije kilang beskut...
last sekali pakai jump suit unt cover body...dan resultnya camgini la upernya aku td
*
*


hehheheh gambar ni bukan gambar aku yg betui sbb aku tak de amik gambar td..cuma nak bg korng tgk n imagine je aku dlm pakaian tersebut...
bila dah masuk sana n dah siap audit aku terpikir...kesian tgk kat operator2 yg kerja kat sini..sbb dah la pakai cam nak kebulan pas tu 12 jam kat dlam tu dgn pakaian yg tak berapa nak selesa n berdiri lagi tu..bayangkan klu tiba2 nak terkencing ke nak terberak ke camner? nak buka semua tu dah amik masa..dah la tu mn2 minah yg pakai make up jadi cam sia2 jer sbb tak de orng nampak pon...hehhehe
moral behind the story mory is..kepada adik2 ku yg masih belajar kar sekolah sila la belajar bersungguh2 klu tak kena jd operator kilang n nasib tak baik kena pakai baju cam gini...hehhehe
bukan nak merendahkan operator2 kilang nih tp aku kesian kat dorng...masa kerja yg panjang, berdiri laks tu..klu yg mengandung camner? kesian la...

1 comment:

kacang said...

huhu.
rimasnye pakai tu sume