Followers

Monday, May 17, 2010

CuCu TauFaN TumPaNg LALu...


Petang semalm (ahad)..tgh2 sot2 tdo tiba2 aku n hero2 terjaga sbb hujan terlalu lebat, pas tu kami bertiga duk la peratikan dr dlam bilik nampak kanopi depan umah tu mcm nak tercabut ditarik angin,,ish gerun aku klu kanopi tu tercabut camner kete aku kat bawah tu mesti kena calar dek batng kanopi tu (nasib cik abg ikat kuat), ....alhamdullilah tak lama pas tu ujan n angin yg kuat tu tiba2 berenti...
pagi ni aku p kirja very de tergezut sbb tgk umah2 bawah skit dari umah aku awning nya ada yg tercabut n ada yg bengkok sampai ke atap, ariel tv (biasala kat johor ariel tinggi sbb nak amik channel singapore) patah terkulai layu ditasik madu, pokok2 plak tumbang...dengar cerita semalam twister tp versi tak besar mana yg datng jenggah area aku...mmg tergezut but aku bersyukur sgt sbb agak nya twister tu menyimpang skit jerks dr umah aku kot..klu tak mau terbang kanopi aku, pokok2 yg aku tanam mesti terbang sama..tah2 beskal hero2 aku kat luo tu mesti ikut terbang...tak abis lagi citer ni...kuo skit dr area perumahan aku ada kawasan dlm pembinaan, biasa la dorng tutup kawasan tu dgn pagar zink..yg tu pun semua terbang n tercabut..tak dapat aku bayangkan masa kejadian camner jika ada moto yg lalu...harap2 tak de la melibat kan kemalangan jiwa...
inilah peringatan dr allah unt kita..supaya kita terus ingat pada kekuasaannya, ini baru dihantarnya cucu twister..klu yg mak twister ke atuk twister ke camner?

2 comments:

LYaFRINA said...

KAT SINI PON HUJAN LG NI TADI.. KALO SMLM..SIAP DGN RIBUT PETIR+KILAT... DAH PANAS SGT SBLUM NI.. TU Y TURUN HUJAN.. AMIN.. SEJUK SKIT BUMI TRG NI

dyea irdina said...

tu la skrng ni cuaca dah tak bley ramal..time panas..berpeluh dibuatnya tup2 mai ujan...cepat reput tulang pas ni