Followers

Monday, February 28, 2011

Insyaallah dan semayang isyak, kenduri dan ketajamannya

tah pepe je tajuk en3 ni kan..

tp ni la persoalan dr bakal dokto kita, muhammad amrul adam..anak sulung aku la...

semalam dia dngr lagu insyaallah maher zain..dia ckp kat adik dia ni 'lagu semayang tau...'

aku pun explain la..'bukan la adam...insyaallah makna nya dgn izin allah'

'mama insyaallah tu semayang isyak la ye la dia sebut INSYAallah'

lepas tu pasal kenduri lak..

penah satu ari tu aku ckp kat dia nak p kenduri

"mama kenduri tu tajam tak?"

hahahhah kenDURI....mmg budak zaman skrng soalan dorng mencabar sesangat..

Semalam ari ahad..ari ni senin..

Semalam ari ahad..n semalam setelah sekian lamanya tak berkumpul sekali (cik soamikan kije shif so bkn snng nak jumpa cuti ahad ni) maka aku telah meringankan tulang buat bekpest nasi lemak ala TRg..

apa bezanya ngan ns lemak ngr lain?  beza dia kami guna ikan tongkol unt buat sambalnya..
tghri lak just masak simple je..ketio sup..

 lepas asar p mkn ABC kat bomba larkin...tiba2 aku ngidam nak mkn ABC..tahpepe je slera ibu mengandung ni..
alang2 mkn ABC kami belasah fish n chip ngan lamp chop sekali.

lepas tu g soping barang dapur kat carefour sutera mall..tp yg spoilnya ada ke carefour leh kehabisan troli...gila apa!!! terpaksa la kami angkut bakul satu sorng unt letak barang..sbb magrib dah nak abis maka kami soping cam lipas kudung...exceli kami tak pernah soping kat carefour..kami biasa p jusco tmn U or tesco tp sbb td blk dr larkin jumpa sutera mall dulu maka kami gatalkan kaki n tgn g carefour..menyesal tak abis..huhuhuhu..

Ari ni lak ari senin..aku rasa malas sgt ..masa en3 ni aku tulis..aku tak masak lg..tak cuci pinggan lagi..malah kat sebelah aku ni ada sebakul baju unt dijemur...hahahhah apa nak jd daaaaaaaaaaaaaaa.... wake up cik puan dyea...nanti lapar sapa yg susah? diri sendiri jugakkkkkkkkkkk

Saturday, February 26, 2011

aku meyampah kat jiran sampah!!!

Aku seronok duk area umah aku ni tp dlm seronok tu ada jgk yg tak seronok..sebab sorng jiran yg aku panggil jiran sampah...

mmg aku meyampah kat jiran sampah aku ni sbb nya dorng dua2 laki bini kije...bukan kije biasa tp pegawai imigrasen...tp bab pemikiran hancus...cam orng tak sekolah

knp aku panggil dorng ni jiran sampah?

sbbnya dorng ni klu korang nak tau antara umah2 kat sini umah dorng la paling GAH..chantek direno nya..tp tong sampah (tong sampah yg sekali ngan tiang pagar) dorng kunci , so sampah2 dr umah dorng akan buang kat mn2 ada rumah tgh reno (ni masa mula2 aku duk sini banyak umah tgh reno)..dgn sisa mkn yg berbau, sampah basah, sampah kering...mmg tak de otak..kena lak umah yg sedang reno tu tepi umah aku...yg aku angin lagi mlm je anjing dtng selerakkan sampah tu..dah bgn sok pagi siap pampers n pad lagi ada depan pagar aku...sapa tak hangin???? mmg bangang nyer jiran...

bukan pasal anjing selongkar sampah je tp mlm2 dlm 20 ekor anjing dtng berdisco depan umah aku sambil selerakkan sampah jiran sampah tu...takut oooo aku dah la laki aku selalu kije malam..sapa tak takut kalu anjing melolong depan umah kul 2 pagi...

so aku yg kegeraman ni pun buat la surat layang...ltk dlm post box dia..alhamdullilah reti membaca rupanya jiran sampah ni...tp tak reti berfikir jugak...ttp bangang..di belinya tong sampah hitam n letak luo umah dia...

apa ke bangang la jiran sampah ni mlm2 anjing ttp selongkar tong sampah ko tu...lg la bersuka ria anjing tu setong sampah dapat selongkar..pesal la tak nak guna tong sampah yg dah ada kat tiang pagar ko tu..takut pagar ko bau busuk ke??? haprak la korang ni..tahu tak korang yg kesiannya makcik sebelah umah korang tu plak...dan aku yg tgk pun sakit mata...

pagi2 makcik tu sapu sampah ko n masukkan dlm tong sampah dia...(jiran sampah ni weekend je blk sini..ari kerja dorng duk kuarters dorng) klu dah setiap kali ko blk makcik tu kena jd tukang sapu apa kejadahnya...kutip pahala je la makcik tu tp aku yg tgk ni rasa nak ketuk2 kepala korng wahai jiran sampah.

pernah satu mlm kul 12 aku blk umah anjing tgh duk meyampah depan umah ko...krn terlalu geram cik suami aku amik sampah tu n letak dlm pagar jiran sampah tu...hahhaha padan muka...(eiii jahatnya aku)

ni dah dekat 3 taun aku duk sini tp otak korng ttp sama gak cam dulu2 otak tak leh pakai n tak pikir orng lain...pk umah ko yg chantek tu je..tp bab sampah ttp tak leh nak pk..takkan nak aku bg surat layang lagi kot?

ari ni aku tgk umah jiran sampah ku pasang astro..alamakkkkkkkkkkkkkkkkk dorng nak permanently duk sini ke..OH NO!!!!!!!!!... abis la masalah sampah dr korng mesti tak selesai mesti ari2 la nanti bersepah sampah...

Dyea Irdina:-ada otak kn pakai..the simple thing but membuatkan orng meyampah...mcm la tu masalah negara..huhuhuh tp aku mmg meyampah ngan jiran sampah aku ni..tak de otak punya laki bini.

Thursday, February 24, 2011

sarang burung rupanya..ku ingatkan apa!!!

Mula2 aku tgk ada dua ekor burung asik je bertenggek kat pokok bunga dlm garden dlm umah aku..'agaknya cr mkn kat situ kot' so aku buat tatau je la...

lepas tu aku tgk kat pokok aku tu cam ada sampah tergantung...'niat dlm ati nak buang je la' ...'dlm kepala lak terpk jugak sapa la campak sampah kat situ..mesti hero2 ni...' tp sbb aku ada penyakit 'M' skrng ni maka aku biar je dulu...nak masuk garden pun malas apa lg nak g berkemas dlm tu..
2,3 ari pas tu cik soami yg ckp 'rezki murah taun ni kita..burung buat sarang dlm garden kita...'  
'eh yeke sarang burung bang?' 
'ingtkan budak2 ni buang apa2 kat pokok tu...'
nasib tak buang...aku ingtkan sampah rupanya burung bersarang
maka sekarang ni ari2 kami duk kat kerusi sambil layan fb or tgk tv sambil tgk burung keluar masuk dlm garden unt siapkan sarang..pas tu ada bunyi bunyian lagi...sedap plak dngr..cam ada bela burung plak...

cik soami kata burung pipit ..tak kisah la burung apa..janji burung tu buat ati aku tnang tgk dia kuo masuk sambil menyanyi2..

Note:-sehingga en3 ni ditulis dah 70% sarang tu siap....nanti dah siap mesti cantik 

Dyea Irdina:- indahnya perjalanan kehidupan alam ciptaan tuhan.

Wednesday, February 23, 2011

Seluar dalam punya ceriterer

Hahahahahahha...adus sakit prut aku baca berita dr surat kabar harian ngok ngek ni.. LINK


KUALA LUMPUR: Hanya mengidam memiliki seluar dalam berjenama terkemuka, seorang kerani sanggup mencuri sebelum bergelut dengan pengawal keselamatan sebuah pusat beli-belah terkemuka di ibu kota, pagi kelmarin.
Kerani bank berusia 29 tahun berasal dari Pulau Pinang cuba melepaskan diri selepas dikejar pengawal keselamatan yang menyedari jenayah dilakukan suspek sebelum berjaya dicekup.

tak de benda lain ke nak curik...klu ko pakai suo dlm tu pun mesti la dlm kain or suo so tak de orng tau brand pe ko beli..mahal mn reganya...lain la klu ko pakai spender ni kat luo ala2 superman tu ada makna la jugak kan...semua orng tau ko pakai spender mahal lg berjenama...hahahahahahaha

Dyea Irdina:-perlu ke pakai yg dlm2 mahal2 nak mampus...sedangkan yg luo2 pun tak mampu nak pakai yg mahal2..

Tuesday, February 22, 2011

Peach cobbler

Dah sminggu aku duk baca novel "5TAHUN 5BULAN" tp

 sampai ari ni tak abis2 lagi..tp aku tertarik pada sesuatu

 yg ada kat dlm tu...pasal peach cobbler...aku tertanya2

 jugak menatang apakah peach cobbler ni...sbb banyak

 kali pasal peach cobbler ni di sebut dlm novel tu..

maka ari ni aku pun mencari2 la gambo nya...ini rupanya
peach cobbler..sejenis pie...

sekali ngan resepi aku carik...biasa la ibu mengandung pantang bab mkn ni dengar je dah tinggin..so sesapa nak cuba leh la...aku tak try lagi resepi ni baru cari je...tp insyaallah sblm bersalin harus aku try buat..


Peach cobbler recipe:-

4 - 5 pounds (2 - 2.3 kg) firm ripe peaches
juice of 1/2 lemon
1 cup fresh raspberries (optional)
1/2 cup (100 grams) granulated white sugar
3 tablespoons (30 grams) cornstarch
1/2 teaspoon ground cinnamon
Biscuit Dough:
1 1/3 cup (175 grams) all purposeflour
1/4 cup (50 grams) granulated white sugar
1 1/2 teaspoons baking powder
1/4 teaspoon salt
1/4 cup (57 grams) cold unsaltedbutter, cut into pieces
1/2 cup (120 ml) milk or cream


Peach Cobbler: Dip the peaches into a large pot of boiling water for about 30 - 60 seconds, depending on the ripeness of the peaches. Transfer the fruit to a large bowl of ice water (this stops the cooking process). The skins should now slip easily off the peaches. Cut the peaches in half, remove the stones, and cut the fruit into thick wedges. Place the wedges in a large bowl and toss with the lemon juice to stop discoloration. Add the raspberries.
In a small bowl, stir together the sugar, cornstarch, and ground cinnamon. Sprinkle this mixture over the fruit and toss gently to combine. Transfer to a 9 inch (23 cm) deep dish pie plate or an 8 x 8 x 2 inch (20 x 20 x 5 cm) oven proof baking dish. Place the baking dish on a larger baking sheet to catch any drips.
Preheat oven to 375 degrees F (190 degrees C) and place rack in the center of the oven. 
Biscuit Dough: In a large bowl, whisk together the flour, sugar, baking powder and salt. Cut the butter into small pieces and blend into the flour mixture with a pastry blender or two knives. The mixture should look like coarse crumbs.  Add the milk to the flour mixture. Stir just until combined. Do not over mix. Knead dough gently on a lightly floured surface. Roll or pat the dough into a circle that is about 1/2 inch (1.5 cm) thick. Then, using a 1 1/2 inch (4 cm) round cookie cutter, cut the dough into rounds. Gently place the rounds on top of the fruit. Brush the tops of the biscuits with a little cream.
Bake for approximately 30-40 minutes or until the fruit is bubbly and the biscuits are golden brown and a toothpick inserted into a biscuit comes out clean. (If the biscuits are getting too brown during baking, and before the fruit is bubbling, cover loosely with a piece of foil.) Remove from oven and place on a wire rack to cool slightly before serving.
Serve with softly whipped cream or vanilla ice cream.  Refrigerate leftovers and reheat before serving.
Makes about 6 servings.

Monday, February 21, 2011

knp banyak anak luar nikah dilahirkan oleh muda mudi kita skrng ni!!


Sebabnya 2 ari lepas baru aku terbaca ket sot kabar pasal 'SATU KONTENA KONDOM KENA CURIK'
hahhahahha cam biasa la klu citer berbau agak SX ni mesti la dpat dr berita harian ngok nget...ni link dia

sbb tu la agaknya skrng ni ramai anak2 tak berstatus lahir..sian kat bb ni kan..sbb satu kontena kondom kena curi sok mak bapak haprak dorng tak leh nak pakai kondom time main dan hasil nya dpat la bb yg tak bersalah ni...

Moral:- yg halal itu indah

Sunday, February 20, 2011

today is sunday...lalalala

pagi ni semua orng bgn awal....the reason is...

1.cik puan dyea nak g course deko2 kat my happy oven, pasir  gudang

2.adam n ice n papa nak g jd orng bujang..melilau kat pesta layang-layang di pasir gudang

bgn pagi tak tau nak mkn pe so buat pau inti kari ayam...(gambar tader sbb masa taip en3 ni pau duk bawah kain lg tunggu naik)

so korng buat pe ari ni? happy sunday...jan uat benda tak berpaedah lak ek..

byeeeeeee

Friday, February 18, 2011

kek yg kena belasah

Ekseli aku dah buat kek ni bbrp ari lepas dah..tp teragak2 nak masukkan dlm ni sbb kek aku tak sempurna gambarnya...gara2 hero2 aku BELASAH kek aku semasa aku mencari kamera...tp tak pe la dorng belsah kasi masuk mulut...Alhamdullilah hero2 hargai apa yg mama dorng masak.
ni la gambarnya kek orange yg dah di BELASAH..dua hero aku makan kejap je tinggal banyak ni.

ni adalah kek paberet aku sejak berzaman...resepi basic unt kek..mudah dan sedap sesangat

KEK ORANGE CIK PUAN DYEA
250gm butter
1 cwn gula aising
4 biji telur
2 cwn tpng naik sendiri
cecair orange sanquick

sonang je nak membuat nya...pukul je butter n gula sampai kembang, masukkan telur n pukul lg sampai kembang. masukkan sanquick dan tepung..kacau rata dan bakar.
ni la yg sempat diselamatkan unt cik soami mkn bila blk kije nanti...klu tak simpan dlm peti besi jawapnya kn belasah sampai abis ngan hero2 aku ni.

Thursday, February 17, 2011

nikmatnya!!!!!! sungguh beshhhh

mama.. Ice suka la mkn kek yg mama buat...tak caya?

tgk bawah mama...(kawan2 mama pun sila tgk bawah k)
*
*







kan Ice dah cakap beshhhhhhhhhhhhhhhhh.....nak rasa kek mama buat meh lai umah Ice...bawak buah tgn banyak2 tau...hehehehhe

Wednesday, February 16, 2011

HAntuuu ko KAk LimahHhHH....!!!

mmg hantooo kak limah ni...geram la camner leh kutip sampai 7,8 juta ek...hampeh tul..tp nasib aku tgk dvd pirate je..huhuhuhu.

bukan tak nak sokong product kita...tp klu citer camgini la mmg aku bersyukur sbb tak g tgk kat wayang..klu tak kos minyak+tol+parking+tiket 2 dewasa+popcorn+air......ha dah berapa nak kena bayar unt cerita yg gini2 je...

selama ni mmg aku minat kat mamat khalid ni...minat sgt pilem2 dia terutama man laksa (aku tgk gak walaupun astro ulang tayang dah beratus kali) tp kali ni aku frust la....

part aku gelak cuma masa dorng sebut "CECITE CECITE" dgn part dorng lari tak cukup tanah sbb kak limah..yg lain aku tgk cik soami je sbb dia dah tarik2 garu2 rambut dia..muka pun dah tarik 24 inci..mcm nak tutup je dvd tu...tp aku hadap je la nak tgk mn tau lepas2 ni best ke apa ke...

and the penghabisannya...tak best ponggggggggg...sorry ek bukan nak kondem tp hanya luahan ati..supaya industri pilem kita bertambah berjaya pas ni...

Info:- citer antoo paling best n bagus kat melisia ni semestinya pontianak harum sundal malam....harummmmmmmm sunggguhhhhhhhhhhhhhh

Tuesday, February 15, 2011

7 pasangan bercium 33 jam...Giler haper!!!

Pelah nak jd dgn orng zaman sekarang ek...suka je nak buat rekod yg tahpepe...apa yg dorng dapat ek...kepuasan? nama? duit?...bg aku dr buat benda cam ni baik buat rekod baca al-quran 33 kali khatam ke...baru la orng kata berkat lagi bermakna.

petikan berita dr harian carca marba..ahhahaha


PATTAYA: Ia adalah satu kucupan paling lama dalam sejarah manusia di dunia ini.
Tujuh pasangan berkucupan lebih daripada 33 jam bagi meraikan hari Valentine di bandar peranginan di wilayah selatan Thailand yang didakwa penganjur ciuman paling lama pernah direkodkan.


Menurut Rekod Dunia Guiness, rekod terdahulu - selama 32 jam 7 minit dan 14 saat - dilakukan pada 2009 oleh pasangan di Jerman. Seramai 14 pasangan Thai menyertai pertandingan itu yang bermula jam 6 pagi kelmarin. Pada tengah hari semalam, separuh daripada pasangan itu masih berkucupan di koridor sebuah pusat beli-belah di mana ada pelancong yang melopong dan tersenyum melihat mereka sambil yang lain mengambil gambar melalui telefon bimbit mereka.

“Kami tidak fikir kami akan menemui sesiapa yang akan memecahkan rekod,” kata Pengurus Muzium Louis Tussaud's Waxworks di Pattaya, Somporn Naksuetrong yang menganjurkan pertandingan itu. Namun, tujuh pasangan berjaya melakukannya dan ia sangat mengagumkan,” tambahnya.

note:-mana la kemaluan dorng ni ek..kat tmpt awam lak berciuman cam gini..dewasa tgk tak pe camne klu bebudak tgk? ni la contoh terbaik unt masalah sosial masa depan budak2 ni.

Monday, February 14, 2011

setiap ari adalah ari berkasih syng..tak perlu tunggu 14th february pun!!!

Ari ni rupanya ari senin ek...hehehehe bg yg taksub ari ni adalah ari valentines..14th february...

So korng semua dah pandai pk n dah besar panjang so  sendiri mau nilai la nak sambut atau apa...klu aku ....mmg tak pernah sambut..cuma aku biasa beli coklat n kad n bg kat cik soami...dan hasilnya aku akan dpt coklat tu sbb cik soami tak mkn coklat sgt...mmg pandai cik puan dyea ni kan? hehehehe

bg kami setelah hampir 6 tahun hidup bahagia dan sekali sekala bergaduh bersama ni...setiap ari adalah ari berkasih sayang..setiap ari saling mengucapkan 'I LAP U' setiap ari masing2 akan menerima ciuman mesra..jdnya ari ni tak de makne apapepun buat kami..sbb kami dah celebrate hari berkasih syng ni ari2..

so jom kita berkasih syng setiap ari..sbb kasih sayang ni mmberikan kesan yg kuat dlm hidup kita...contohnya..anak2 aku..masa aku kije dlu tiap bulan mesti dorng sakit la deman la itu la ini la ..tp skrng aku dah sepenuh masa mencurahkan kasih syng kat dorng dlm  6 bln ni baru sekali deman...huhuhuhu..cik soami plak sejak aku jd suri sepenuh masa..ari2 masak dgn penuh kasih dan iklas (cewahhhhhhhh) suo2 dia dah ketat...perut dah ada skit..hahhahaha

----LOVE IS ON THE AIR-----

Sunday, February 13, 2011

Pabila Dato CT berkunjung ke umah ku



Huru hara!!!!!


tu je boleh aku kata bila dato ct ni berkunjung...bukan penyanyi tuhhhhhh!!!! tp ct-kus..or orng puteh kata rat


----->abis kabinet aku digigit2


----->baunya lak aishhh tak tahan aku...brp taun tak mandi daaaa


----->segala brng2 yg ada kat tmpt terbuka terpaksa aku basuh sblm pakai sbb takut ct ada sentuh brng tu


----->brng mkn lg la..pantang ltk kat tmpt terbuka...


----->pas tu klu mkn sisa mkanan bersepah merata kat dapur aku...


ari ni aku dah letak racun...tgk pe jd pas ni....mati! lari! ilang! hijrah!  mana2 la janji ko tak berkunjung ke umah ku lagi


Note: ari ni kami gutung ruyung bersihkan umah...slain ct, ada gak abg lie (lipas) dan adik mut (Semut) bermaharajalela kat umah aku ni

Saturday, February 12, 2011

Kisah nasi dlm kelambu

ada gak ek nasi dlm kelambu..ingtkan kisah sx je dlm kelambu..hehehhe..ada ada jela aku ni...

alkisah semlam aku buat nasi grg pattaya..tp aku terfikir knp nmnya pattaya..apa ciri2 yg membuatkan dia dipanggil nasi grg pattaya? sepatutnya dinamakan nasi grg telur bungkus atau pun amik je nama rekaan aku tu nasi grg dlm kelambu...hahahhha

 lepas mkn kami ketidoran sbb skrng ni kat johor petang ujan rintik2 romantik gitu...bgn tido prut dah lapar balik nak la belasah lagi nasi grg dlm kelambu tu...tp tak de rexki semut dah belasah dlu...

jdnya ptng tu lepas pergi pusing2 malaya cuci mata dan lepas semayang magrib dekat masjid kg melayu kangkar pulai..kami p la cari mkn..anak2 cam biasa nak KFC tp ari ni mak budak tak layanzzzz...apa barang asik2 kfc je...so aku bagi arahan mandatori...JOHNNY's tu la destinasi kami unt isi peyut..

nasi wit daging BBQ set 

mi bayam wit peha ayam kukus set
berbaloi mkn sbb set dia ada aiskim, tomyam dan air yg sentiasa di refillkan oleh pelayan2 kat sini..harga lak satu set tak sampai 10 hengget...
klu kowang peminat steambot pun leh mai sini...sedap tau..tp sbb skrng perut aku tak ley tampung makanan yg banyak so kena tolak tepi dlu steambot tu...baru 6 bulan kandungan aku ni tp dah penuh rasanya perut aku ni..makan skit mula la menggah.

Friday, February 11, 2011

korank still ada ayah/mak?...aku ada mak jew....hampir 5 taun dah ayah tiada bersama kami



Tiba2 mlm td aku teringgatkan arwah abah...korank yg mn masih ada kedua2 orng tua...jgn dilupai mereka..call, blk kg...mesti selalu tau!!!

cara hidup aku banyak terikut apa yg abah pernah buat dulu...masa abah ada aku la paling suka cr pasal..suka membantah...tp bila abah tak ada terasa sampai ke dalam jiwa tau..menusuk sgt...

dulu2 aku selalu bebel kat cik soami...'ubat gigi jgn main tekan je kita kena tekan dr bawah..jgn nak tekan situ sini sbb abah kata orng yg tekan ubat gigi ikut suka ni tak tetap pendirian' dan hasilnya cik soami aku pun dah terikut cara aku n abah ...ubat gigi tekan unt kuorkan ubat kena dr bawah...

abah baca soratkabar ari2 (tp bukan metro surat kabar merapu tu) siap langgan lg...aku pun sama sbb aku dah terbiasa baca ari2 nak p kedai tak larat..maka aku langgan sotkabar 

abah suka jln2 cr makan...aku pun dah jangkit sama..mana2 je aku sanggup pergi unt cr mkn yg sedap ...setiap kli mkn tomyam mesti ayat yg sama aku ckp kat cik soami 'ms abah ada dlu dia sanggup ajak masuk telend unt mkn tomyam ori' tak tau la cik soami dah hafal ayat aku ke tak

abah masuk club keta mini....aku selalu ckp kat cik soami nanti ada duit nak beli keter mini sebijik n masuk club...tp yg ni tak tercapai lagi..tgk la ada rezki nanti

abah tak suka orng menipu...aku pun sama pantang ngan penipu ni..benci sebenci bencinya

dan yg paling kronik aku mewarisi sifat fanas baran abah..hehhehe yg ni aku tak suka...

banyak kenangan dan cerita pasal abah...adakala aku rasa yg diri aku mewarisi segala sifat abah ...dan aku selalu rindu abah bila dia dah tak de...paling aku terasa hero2 aku tak ada atuk..tak leh merasa kasih syng seorng atuk..selalu ayat aku kat cik soami 'klu abah ada mesti sebulan skali agaknya dia dtng umah kita main ngan cucu2 ni biar pun jauh dr trg nak ke jhr'

sekarang ni slalu aku cakap 'kalau abah ada'....sian cik soami asik dengar tu je..(cik soami lg sedih darjah dua abah dia dah tak de,,lg la tak de kenangan cam yg aku ada)

moral:-sayangi la apa yg kita masih ada sekarng ni..jgn bila diorng dah pergi baru kita nak teringat2...biar dorng pergi meninggalkan kenangan indah jgn dorng pergi meninggalkan sesal buat diri kita

--------------ALFATIHAH EN GHARAK@RAZAK---------------

Thursday, February 10, 2011

Kurang ajar tahap chilalongkang..lahanat betui

td sy BW kat blog Mencari Maha Cinta terbuntang mata melihat en3 ni....

sambil tepuk dahi saya teringat....masa sy kerja as a dot dot dot kat Kel El area dot dot dot...ada sorng artis kita juga bertatu, klu tak silap saya tatu bismillah

artis mn?lelaki ke pompuan? biar la saya n kawan2 sekerja aja yg tau...

tapi sy tak pasti tatu dia tu permenent ke temporary sbb sy tak la tanya dia...walaupun dia ramah mesra dgn kami semua...

bukan je tatu bismillah tp juga tinggal serumah bersama seorng artis dot dot dot(masa tu dorng digossipkan bercinta, skrng dah kawin n ada anak sorng).

korank... ni baru sedikit cerita artis kita..banyak lagi dan mcm2 ragam lagi perangai dorng ni (sy berkerja di housing area majority artis duk kat sana)...dan hasilnya sampai sekarang sy pandang dorng semua ni cap ayam je semua..pelakon handalan tak kira di dalam or luar tv tak kira la penyanyi ke pelakon ke, model semua haprak...korank..yg minat2 sgt ngan artis2 pujaan korang dah la....baik korng minat kat ustad azhar idrus ke fazilah kamsah ke..ada gak  maknenya...

Branded tapi hampeh...ai frust gilew2 ni tau



Dua minggu lepas cik soami paksa aku beli baju...(ada ke pompuan camni sampai kena paksa beli baju?)..maka kami pun p la JUSCO TMN U (trang2 aku bg tau tmpt aku beli nih..lantak la jusco nak marah sbb aku lg marah)

rezki ari tu kot p sana ada sale 10 minit (ala biasa la mlm2 dlm kul 9 lebih mesti ada sale 10 minit)..maka aku amik la selai baju sbb dpt less70% dr harga RM139.90 jd RM41.70 sen...sapa tak terkeluar biji matakan...dapat lak baju branded...yg aku beli ni B.U.M equipment...

 yg buat aku frusttttttttttttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! baru kali kedua aku pakai baju tu boleh koyak kat bahagian butang...klu korng mesti frust jugak kan? klu beli kat pasar malam ke pasar borong ke tak pe la tak terasa sgt sbb kita dah maklum brng kat situ brng china or telend...ni brng dlm shopping complex..

aku rasa tubuh aku mentain je tak de la naik mendadak 2 minggu ni..nak kata aku pakai bj ni buat kerja mencangkul tanah ke, angkat kayu ke, cuci longkang ke tak de la plak..aku pakai unt tgk tv je...tp knp boleh koyak? tikus or lipas gigit lagi la tak de...anak aku gunting pun tak de...laki aku tarik pun tader...tp kenapaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

moral:-sediakan kits alat jahitan kat umah...jahit bodo2 pun jd la dr tgk lubang terganga.

Wednesday, February 9, 2011

Zoo ayer keroh, melaka

End of journey....last destination zoo...mulanya plan nak g malam..orng kata zoo waktu mlm binatangnya aktif...tp sbb letih sgt so on the way nak blk johor baru singgah...


bagi mak budak cam aku ni tak de pepe yg menarik la kat zoo ni..tp bg hero2 aku dapat g zoo cam menang loteri..

dalam bawak perut pun abis jugak aku jelajah satu zoo ni...arap2 mudah la branak nanti sbb aku banyak berjalan mengandung kali ni...hehehhehe












lepas abis aktiviti skodeng menatang2 ni kami blk JB dan terperangkap dlm jem...letihhhhh oooo

moral:-nak g jalan2 jgn g jln2 time semua orng g jln...heheheheh

Meranggoh di Bukit KAtil Melaka

Melaka n asam pedas..sesapa p sana tak mkn (meranggoh) asam pedas mmg rugi..

kami dah set dlm kpl dah sampai melaka nak belasah asam pedas ni..so for 2nd day lunch kami pun menuju ke Bukit Katil (tq to My uncle..pok Wahab yg jd tukang peta jln dan informer kami pasal melaka ni) 

pukul 1 kami sampai kat kedai tepi jln ni tp oh no!no!no!...asam pedas dah licin beb!!!! so dlm kefrusan jiwa kami amik kari kepala ikan, sotong n udang grng, ulam dan air tebu...

 si raees yg berlakon sedih..mewakili mama n papa dia sbb tak dapat asam pedas
 cik soami yg frust plak telah membanjirkan pinggan nasinya dgn saki baki asam pedas yg ada kat kedai tu..so merasa jugak lidah aku asam pedas ni walaupun saki baki je...hehhehe mmg mabeles
mmg kari dia best giler, tau2 dah licin kami meranggoh..air tebu lak siap order extra lagi sbb mmg pure air tebu mesin...
so korang p melaka p la Bukit Katil...amik signboard jln menuju ke semabok..singgah je mn2 kedai tepi jln yg korng nampak ada ramai orng. mesti jilat jari punya

Tuesday, February 8, 2011

Pasal Tissue pun nak kecooo..apadaaaaa


mmg aku nak kecohkan pasal issue ni...sbb aku ni jenis mkn pedas skit mula la kuo air idung..anak2 plak makan mesti lekat kat mulut la tgn la baju la...so tissue ni mmg penting!

tp knp sekrng ni klu g kedai mkn susah sgt nak nampak tisue kat atas meja? klu nak kena mintak tu pun dapat la selai dua..

wei mahal sgt ke rega tisue tu....dah tau mahal jgn la bli yg PREMIER punya...beli la TESCO ke MYDIN ke CAP LADA ke semua tu tak lebih dr RM1 unt sepekat 100pcs...

geram betul aku skrng ni klu mkn kat luo gara2 tissue yg dorng sembunyikan kat atas konter atau bawah konter atau dlm laci konter....macam la sari kos tissue dorng RM50...

Wahai kedai2 mkn ketahuilah aku akan hargai korng klu tissue tu ada kat atas meja...aku pakai satu lai je tissue buat lap air idung...cik soami selai buat lap mulut pas mkn..hero2 pun sama...takdenya anak2 aku nak main2 tarik2 tissue korng n sepah2kan...aku dah ajar anak2 aku adap di meja makan..MASALAH BETOI

korang camner..rasa tak pe aku rasa?

Moral:-g kedai mkn pakat2 bawak tissue sendiri la pas ni ...kotak besar punya letak kat meja..biar orng kedai mkn tu nampak skit...tissue pun nak kedekut...citttttttttttpoddddddddddahhhhhhhhhhhhh

bersilat di dataran pahlawan, melaka

Hari ke dua di melaka..lepas check out umah dr baru kami...destinasi yg dituju...bandar hilir...apa ada kat sna? mesti ramai yg tau ada dataran pahlawan...kat belakang mall yg tinggi tu ada A'Famosa..tmpt paling bersejarah la kata orng..
mula2 masuk kat bawah dataran pahlawan dlu tgk2 brng2 kraf yg dorng jual...aku ingtkan mahal la sbb tmpt standard...tp tak de la mahal arga sama je ngan yg jual kat luo tepi jln tu...maka terbeli la dua helai t-shirt unt hero2..pas tu beli dodol, beli gula melaka, kuih derram, sagun, candy kelapa, barang 3 10 hengget jd rambang la mata memilih..


pas tu nak la ronda kawasan A'Famosa..seumur idup aku mmg tak pernah naik beca sbb aku kesian kat orng yg bawak beca tu..tp disebabkan aku mak buyung n nak bg pengalaman kat hero2 maka arini dlm sejarah kami naik beca unt pusing kawasan kat situ...fare dia berbaloi2 la sgt RM30 hengget unt pusing2 dan beca ni akan berenti kat tempat2 tertentu unt kita amik gambar or shoping2.







aku tak panjat pun bukit A'Famosa tu sbb klu pnjt mesti semput...so amik gambar je kat bawah.


Moral:-g A'Famosa naik la beca...tak letih kaki, tak berpeluh, mmg kesian kat tukang bawak tu tp mereka semua dah kalis dah sbb ari2 bawak...urat dawai tulang besi beb!!!
There was an error in this gadget