Followers

Thursday, February 24, 2011

sarang burung rupanya..ku ingatkan apa!!!

Mula2 aku tgk ada dua ekor burung asik je bertenggek kat pokok bunga dlm garden dlm umah aku..'agaknya cr mkn kat situ kot' so aku buat tatau je la...

lepas tu aku tgk kat pokok aku tu cam ada sampah tergantung...'niat dlm ati nak buang je la' ...'dlm kepala lak terpk jugak sapa la campak sampah kat situ..mesti hero2 ni...' tp sbb aku ada penyakit 'M' skrng ni maka aku biar je dulu...nak masuk garden pun malas apa lg nak g berkemas dlm tu..
2,3 ari pas tu cik soami yg ckp 'rezki murah taun ni kita..burung buat sarang dlm garden kita...'  
'eh yeke sarang burung bang?' 
'ingtkan budak2 ni buang apa2 kat pokok tu...'
nasib tak buang...aku ingtkan sampah rupanya burung bersarang
maka sekarang ni ari2 kami duk kat kerusi sambil layan fb or tgk tv sambil tgk burung keluar masuk dlm garden unt siapkan sarang..pas tu ada bunyi bunyian lagi...sedap plak dngr..cam ada bela burung plak...

cik soami kata burung pipit ..tak kisah la burung apa..janji burung tu buat ati aku tnang tgk dia kuo masuk sambil menyanyi2..

Note:-sehingga en3 ni ditulis dah 70% sarang tu siap....nanti dah siap mesti cantik 

Dyea Irdina:- indahnya perjalanan kehidupan alam ciptaan tuhan.

No comments:

There was an error in this gadget