Followers

Wednesday, February 2, 2011

Kopek

Korang jgn tak caya perkataan ni biasa je bg korang yg speking bahasa standard a.k.a bahasa Kel El..tp kat NEgeri aku yg tercinta TRG...kopek itu adalah 'payudara'..

weih bukan aku nak melucah pepagi subuh ni..tp tu la  kenyataannya oleh itu korng jgn lak sebut perkataan ni ikut suka korng je klu korang berada di negeri aku tu..bahya nanti makcik2 pakcik2 TRG jeling2 pandang2 sambil muncung2 kat korang...

Walaupun 'kopek' dlm baser standard tu 'kupas'...tp menjadi bahasa 18SX kat negeri aku..klu nak sebut kupas tu korng kena sebut 'koyok'...hehehhehe bukan benda unt ilangkan pening kepala yg kn tampal kat sisi dahi tu tau tp koyok tu adalah kupas...

LAin negri lain bahasa n pengertiannya...so kena la belajar tau..jgn main redah je...

P/S: aku tak suka orng ajuk ayat 'makang ikang dalang pinggang'...hehhe tiap kali tau aku orng trg trus perkataan tu je kuo dr mulut dorng...hey ayat lama latu.......

5 comments:

cik dah ganu kiter said...

betul2..kopek tu sensitif kalu sebut di teganu..kih..kih..

deme dok lek mana kat ganu..idah dok lek gong badok jerk..tp idah asal neram 1

apek poyo said...

kalau kaki judi tau la kopek niape..ekekkek..
insaflah wahai umat manusia

Hana Faza-same person said...

ekekek.. dulu hana dok kat kuantan, memang tau maksud kopek ni ..

bila pindah johor, kejutan budaya jap bila dgr pakcik makcik cakap,'gi kopekkan mangga tu"..

hahah..nak gelak ada, malu pon ada :P LOL

mzhany said...

ahahaha koyok jugok, hany pun gune koyok gok..

suri solehah said...

salam hehe..sama ngan kelate gak kopek tu sx skit le..teringat cerita "kak,kak kopek akak jatuh" hehe

There was an error in this gadget