Followers

Friday, February 11, 2011

korank still ada ayah/mak?...aku ada mak jew....hampir 5 taun dah ayah tiada bersama kami



Tiba2 mlm td aku teringgatkan arwah abah...korank yg mn masih ada kedua2 orng tua...jgn dilupai mereka..call, blk kg...mesti selalu tau!!!

cara hidup aku banyak terikut apa yg abah pernah buat dulu...masa abah ada aku la paling suka cr pasal..suka membantah...tp bila abah tak ada terasa sampai ke dalam jiwa tau..menusuk sgt...

dulu2 aku selalu bebel kat cik soami...'ubat gigi jgn main tekan je kita kena tekan dr bawah..jgn nak tekan situ sini sbb abah kata orng yg tekan ubat gigi ikut suka ni tak tetap pendirian' dan hasilnya cik soami aku pun dah terikut cara aku n abah ...ubat gigi tekan unt kuorkan ubat kena dr bawah...

abah baca soratkabar ari2 (tp bukan metro surat kabar merapu tu) siap langgan lg...aku pun sama sbb aku dah terbiasa baca ari2 nak p kedai tak larat..maka aku langgan sotkabar 

abah suka jln2 cr makan...aku pun dah jangkit sama..mana2 je aku sanggup pergi unt cr mkn yg sedap ...setiap kli mkn tomyam mesti ayat yg sama aku ckp kat cik soami 'ms abah ada dlu dia sanggup ajak masuk telend unt mkn tomyam ori' tak tau la cik soami dah hafal ayat aku ke tak

abah masuk club keta mini....aku selalu ckp kat cik soami nanti ada duit nak beli keter mini sebijik n masuk club...tp yg ni tak tercapai lagi..tgk la ada rezki nanti

abah tak suka orng menipu...aku pun sama pantang ngan penipu ni..benci sebenci bencinya

dan yg paling kronik aku mewarisi sifat fanas baran abah..hehhehe yg ni aku tak suka...

banyak kenangan dan cerita pasal abah...adakala aku rasa yg diri aku mewarisi segala sifat abah ...dan aku selalu rindu abah bila dia dah tak de...paling aku terasa hero2 aku tak ada atuk..tak leh merasa kasih syng seorng atuk..selalu ayat aku kat cik soami 'klu abah ada mesti sebulan skali agaknya dia dtng umah kita main ngan cucu2 ni biar pun jauh dr trg nak ke jhr'

sekarang ni slalu aku cakap 'kalau abah ada'....sian cik soami asik dengar tu je..(cik soami lg sedih darjah dua abah dia dah tak de,,lg la tak de kenangan cam yg aku ada)

moral:-sayangi la apa yg kita masih ada sekarng ni..jgn bila diorng dah pergi baru kita nak teringat2...biar dorng pergi meninggalkan kenangan indah jgn dorng pergi meninggalkan sesal buat diri kita

--------------ALFATIHAH EN GHARAK@RAZAK---------------

2 comments:

Uchi kay-f @hmad said...

hurm kite serupa.......

cik dah ganu kiter said...

idah xde ma..nak msk 6 thn dah..idah ni anak manja arwah ma..walaupun ayah kawen lain..mak tiri x sama kan..kan

baru2 ni ayah x sihat..mmg idah nanges sakan..kalau boleh takmo kehilangan lagi...

idah sayang ayah n arwah ma......

There was an error in this gadget