Followers

Saturday, February 26, 2011

aku meyampah kat jiran sampah!!!

Aku seronok duk area umah aku ni tp dlm seronok tu ada jgk yg tak seronok..sebab sorng jiran yg aku panggil jiran sampah...

mmg aku meyampah kat jiran sampah aku ni sbb nya dorng dua2 laki bini kije...bukan kije biasa tp pegawai imigrasen...tp bab pemikiran hancus...cam orng tak sekolah

knp aku panggil dorng ni jiran sampah?

sbbnya dorng ni klu korang nak tau antara umah2 kat sini umah dorng la paling GAH..chantek direno nya..tp tong sampah (tong sampah yg sekali ngan tiang pagar) dorng kunci , so sampah2 dr umah dorng akan buang kat mn2 ada rumah tgh reno (ni masa mula2 aku duk sini banyak umah tgh reno)..dgn sisa mkn yg berbau, sampah basah, sampah kering...mmg tak de otak..kena lak umah yg sedang reno tu tepi umah aku...yg aku angin lagi mlm je anjing dtng selerakkan sampah tu..dah bgn sok pagi siap pampers n pad lagi ada depan pagar aku...sapa tak hangin???? mmg bangang nyer jiran...

bukan pasal anjing selongkar sampah je tp mlm2 dlm 20 ekor anjing dtng berdisco depan umah aku sambil selerakkan sampah jiran sampah tu...takut oooo aku dah la laki aku selalu kije malam..sapa tak takut kalu anjing melolong depan umah kul 2 pagi...

so aku yg kegeraman ni pun buat la surat layang...ltk dlm post box dia..alhamdullilah reti membaca rupanya jiran sampah ni...tp tak reti berfikir jugak...ttp bangang..di belinya tong sampah hitam n letak luo umah dia...

apa ke bangang la jiran sampah ni mlm2 anjing ttp selongkar tong sampah ko tu...lg la bersuka ria anjing tu setong sampah dapat selongkar..pesal la tak nak guna tong sampah yg dah ada kat tiang pagar ko tu..takut pagar ko bau busuk ke??? haprak la korang ni..tahu tak korang yg kesiannya makcik sebelah umah korang tu plak...dan aku yg tgk pun sakit mata...

pagi2 makcik tu sapu sampah ko n masukkan dlm tong sampah dia...(jiran sampah ni weekend je blk sini..ari kerja dorng duk kuarters dorng) klu dah setiap kali ko blk makcik tu kena jd tukang sapu apa kejadahnya...kutip pahala je la makcik tu tp aku yg tgk ni rasa nak ketuk2 kepala korng wahai jiran sampah.

pernah satu mlm kul 12 aku blk umah anjing tgh duk meyampah depan umah ko...krn terlalu geram cik suami aku amik sampah tu n letak dlm pagar jiran sampah tu...hahhaha padan muka...(eiii jahatnya aku)

ni dah dekat 3 taun aku duk sini tp otak korng ttp sama gak cam dulu2 otak tak leh pakai n tak pikir orng lain...pk umah ko yg chantek tu je..tp bab sampah ttp tak leh nak pk..takkan nak aku bg surat layang lagi kot?

ari ni aku tgk umah jiran sampah ku pasang astro..alamakkkkkkkkkkkkkkkkk dorng nak permanently duk sini ke..OH NO!!!!!!!!!... abis la masalah sampah dr korng mesti tak selesai mesti ari2 la nanti bersepah sampah...

Dyea Irdina:-ada otak kn pakai..the simple thing but membuatkan orng meyampah...mcm la tu masalah negara..huhuhuh tp aku mmg meyampah ngan jiran sampah aku ni..tak de otak punya laki bini.

3 comments:

zieta hafiz said...

kita senasib...cuma yg bezanye jiran sy ni suka parking kete kt dpn pagar umah org...klu kaum kerabat dia dtg alamatnye...abis pagar org kene block ngan kete2 d.org....selalu pulak 2...kadang2 tiap2 ari...paling best kepala lori pn dia park dpn umah dia.....gerammmmmmmm sgt

Zue AnnaLeeya said...

mmg hangin klu ader jiran gini.. rasanya kt mana2 mesti ader slh sorg jiran yg menyakitkn hati.. klu tegur kan, takut jd gaduh plak kan??? huhu..

Ted said...

menyampah btol. Ted pulak rasa menyampah sbb skang ted ada housemate sampah.so paham macam mana situasi begini.hehe

There was an error in this gadget