Followers

Tuesday, February 8, 2011

bersilat di dataran pahlawan, melaka

Hari ke dua di melaka..lepas check out umah dr baru kami...destinasi yg dituju...bandar hilir...apa ada kat sna? mesti ramai yg tau ada dataran pahlawan...kat belakang mall yg tinggi tu ada A'Famosa..tmpt paling bersejarah la kata orng..
mula2 masuk kat bawah dataran pahlawan dlu tgk2 brng2 kraf yg dorng jual...aku ingtkan mahal la sbb tmpt standard...tp tak de la mahal arga sama je ngan yg jual kat luo tepi jln tu...maka terbeli la dua helai t-shirt unt hero2..pas tu beli dodol, beli gula melaka, kuih derram, sagun, candy kelapa, barang 3 10 hengget jd rambang la mata memilih..


pas tu nak la ronda kawasan A'Famosa..seumur idup aku mmg tak pernah naik beca sbb aku kesian kat orng yg bawak beca tu..tp disebabkan aku mak buyung n nak bg pengalaman kat hero2 maka arini dlm sejarah kami naik beca unt pusing kawasan kat situ...fare dia berbaloi2 la sgt RM30 hengget unt pusing2 dan beca ni akan berenti kat tempat2 tertentu unt kita amik gambar or shoping2.







aku tak panjat pun bukit A'Famosa tu sbb klu pnjt mesti semput...so amik gambar je kat bawah.


Moral:-g A'Famosa naik la beca...tak letih kaki, tak berpeluh, mmg kesian kat tukang bawak tu tp mereka semua dah kalis dah sbb ari2 bawak...urat dawai tulang besi beb!!!

3 comments:

apek poyo said...

hah..puas g jenjalan melako?
singgah uptown dataran pahlawan tak?
kalau tak buleh jumpo den..ekekek

BIONIC WOMEN said...

kami skuarga ni x pernah ag g melaka..gi dulu time sek jer

mama-syira said...

la ko pun pi melaka ye Jidah nape tak jumpe hehe..aku tak upload citer lagi kat blog.
aku naik beca RM20 je sama gak pusing2 n stop utk amik gambo. hehe..
tak naik cruise ngan menara taming sari ke? best.

There was an error in this gadget