Followers

Tuesday, February 1, 2011

Kisah aku dan coklat

Semalam baca en3 pasal coklat kat blog sorng sahabat....maka teringat pulak aku dan coklat ni banyak ceritanya,,,,,

jeng
jeng
jeng


dikala mengandung anak sulung Si Adam ari2 aku kena santap kek Choc. mud dr kedai kek resepi resia...lepas tu dlm peti ice coklat kit kat tu wajib ada unt aku mkn at any time...

mengandung Si raees pulak coklat jugak yg aku hadap ari2...tp dah down grade skit tader choc mud yg mahail tu cuma kit kat, cadbury dan kinder bueno...ari2 jugak wajib santap

mengandung kali ni pun sama ...coklat jugak yg aku hadap tp down grade lagi hanya biskut coklat....hahhahaha nasib citarasa aku bertambah lama bertambah murah klu tak botak cik soami...tp biskut tu pun yg julies or oreo  je...laki aku dah sakat nak beli yg dlm tin besar jual kat kedai runcit tu..sbb tak larat nak angkut biskut coklat dr kedai...tp nak buat camner...dah terasa..klu tak dapat santap mmg rasa sentap..

tp disebalik kelakuan mkn coklat dikala mengandung ni yg aku dpt tgk anak2 aku yg berdua tu jenis happy n suka senyum...(aku pernah baca satu buku mat saleh ckp klu ngandung mkn coklat anak yg lahir akn jd ceria)..so tak pasti la fakta tu betul atau kebetulan...dan anak yg ketiga yg bakal lahir ni aku harap ceria la jugak walaupun hanya mkn biskut coklat.

6 comments:

SyuQ said...

saper tak suka coklat, memang rugi. hehehe. tp ada gak org tak suka coklat erk... naper ye?

cik dah ganu kiter said...

hehhe..oo kena amalkan mkn coklat la kalu gitu...

Zaidah said...

klu gitu kena makan coklat bebanyaklah baru ceria...yang bagus makan dark coklat...

Sham said...

salam kenal...

orang rumah sy kategori gile coklat gak...

Rohani Hashim said...

ooo mkn coklat ceria eh..ummm mungkin kot sbb ada org kalu tensen kena mkn coklat...hohoho dgn hany tak jalan kot ;)

Ted said...

saya tak suka coklat. Tataula nape. Ntah2 t pregnant terasa nak makan coklat lak.hee