Followers

Friday, February 18, 2011

kek yg kena belasah

Ekseli aku dah buat kek ni bbrp ari lepas dah..tp teragak2 nak masukkan dlm ni sbb kek aku tak sempurna gambarnya...gara2 hero2 aku BELASAH kek aku semasa aku mencari kamera...tp tak pe la dorng belsah kasi masuk mulut...Alhamdullilah hero2 hargai apa yg mama dorng masak.
ni la gambarnya kek orange yg dah di BELASAH..dua hero aku makan kejap je tinggal banyak ni.

ni adalah kek paberet aku sejak berzaman...resepi basic unt kek..mudah dan sedap sesangat

KEK ORANGE CIK PUAN DYEA
250gm butter
1 cwn gula aising
4 biji telur
2 cwn tpng naik sendiri
cecair orange sanquick

sonang je nak membuat nya...pukul je butter n gula sampai kembang, masukkan telur n pukul lg sampai kembang. masukkan sanquick dan tepung..kacau rata dan bakar.
ni la yg sempat diselamatkan unt cik soami mkn bila blk kije nanti...klu tak simpan dlm peti besi jawapnya kn belasah sampai abis ngan hero2 aku ni.

4 comments:

BIONIC WOMEN said...

wah, mesti best tuh, sebab tu tinggal banyak tuh. kita x pandai sangat buat kek..

cik dah ganu kiter said...

uiii sedak tu..doh ke cik dah simpan dok?

Piasara said...

nak buat...tapi oven rosak tak ganti baru..sedih2..tgk je lah..

toyolkiut said...

mmg sedap kek ni..
adik TK pnh buat tau..
tp bantat..
kena cicah ngan air kopi..
hehe..
skrg ni nk mkn beli je..

There was an error in this gadget