Followers

Tuesday, May 11, 2010

MAkan Je KiJerNya...

Time lunch ni mmg lapor la rasa perut ni..mula la terpikir nak p mn unt isi perut yg tak pernah tak lapar ni...bila lapor ingat plak nak bercerita makanan2 yg aku kenal sejak jadi pemaustatin kat johor ni..masa duk KL dlu tak plak aku jumpa tp duk kat johor mak aiiiii...
mula2 kita citer pasal nasi ayam penyek
*
*

nih rupanya..tp gambar nasi n sup tak der laks,, yg the best aku mkn takat ni kat Taman U, skudai,,endang nasi ayam penyek nama kedai tu..mak aiii dia punya sambal pedas gilew..mmg aku kalah, ayam nya tu walaupun sejuk tetap lembut n sedap dimakan..kata bibik aku ayam tu lembut sbb sblm digorng ianya dah direbus dgn rempah ratus dl..hidangan ni disertakan dgn nasi, sup, aym goreng n pastu digelek with steamroll (maybe la kot) , sambal yg pedas berapi, tauhu n tempe goreng dgn ulam ulaman..mmg makanan yg sihat...

kacang phool
*
*

ni satu lagi dah jd paberet aku..klu kat johor ni yg glamer gerai kat bomba...tapi aku nak p jauh so aku melantak yg kat gazebo, pekan francais pulai perdana, skudai..best2...aku ada gak carik resepi kat dlm tenet ni n try tp tak jadik...kuang,kuang,kuang
campuran kacang phool (mcm kacang parang) dengan rempah ratus, mkn lak dgn roti bakar cengini
*
*

marbeles beb...opssssss lupa ada telur mata lembu sebijik tau...kacau2 kat dlm kacang tu dgn cili n bawang potong serta perahan air limau....tap,tap,tap air lio aku dah mula meleleh

ada lagi mknan seperti burasak n lontong kering tp yg ni ok je la bagi aku so bg korng yg nak datng ke johor bley la try mkn tau..(tp skrng kat KL pun dah ada kot makanan2 tersebut..ye la KL kan pusat mknan)

2 comments:

kacang said...

nyummy.
ohh.
sedappnyee.
opps!.
pnut pose.
huhu=)

dyea irdina said...

bagusnya pnut..poser ekkk..slmat berposer