Followers

Friday, April 16, 2010

JAngAn TEngOk MeLaLui TiNgkap Orng LaiN

Ungkapan ni aku dapat dari cerita THE NANNY (paberet gilew sey), apa maksudnya? ha maksud dr ungkapan ini jangan la apabila kita melihat orng yg lebey berjaya or kaya or bahagia di depan mata kita itu dan merintih pada nasib kita yg tak sepertinya. kenapa aku nak mengulas pasal ungkapan ini? kerana apa yg kita lihat melalui tingkap itu adalah pemandangan sempit yg melihatkan sedikit daripada kenyataan yg enak didengar sahaja tapi disebaliknya cuba kita pergi ke pintu ketuk dan masuk serta berada didalam rumah tersebut maka segala kesempurnaan itu dapat kita nilaikan...wah entah apa yg kau tulis ni boleh membuatkan orng paham maksudnya or tidak...so dengan ertikata lain tak semesti nya yg kaya dan dpt memperolihi segalanya itu senang hidupnya, yg romantis dan bahgia di depan mata kita itu bahgia hidupnya, yang berjaya didepan mata kita itu sempurna..sebaliknya yg kaya itu kurang nikmat ksih sayangnya kerana sibuk mengejar keduniaan yg tak pernah cukup, yg romantis n bahgia mungkin hanya didepan orng ramai unt menutup keretakan yg sedia ada dan yg berjaya itu mungkin berjaya dlm hidup tetapi kosong jiwanya..moral behind the story just bersyukur dgn apa yg kita ada, tidak perlu dengki pada pemandangan melalui tingkap yg kita nampak itu kerana ianya adalah palsu semata2..hargai dan nikmati la kesederhanaan dlm hidup kerana sederhana itu mengembirakan n menenang kan, masa kita unt berkasih syng dengan keluarga pun cukup malah kerana kasih sayang itu lebey bernilai dr wang berjuta dan pangkat2 kebesaran..renung renungkan lah....

No comments:

There was an error in this gadget