Followers

Friday, April 23, 2010

Halal..Chineese Muslim Food

Aku rasa la aku kena tukar blog ni ngan nama baru..Jalan-jalan perabis duit cari makan..ok tak nama tu ek? ye la asik publish mkn je ek...tp mmg kita orng kat opis ni masa bekpest pagi lagi dah bincang lunch nak p mkn mn...siap ada photographer lagi unt amik pic mkn2 yg kami mkn ...hehehehhe idup mesti mkn...agaknya ini la motto yg patut aku guna..kali ni lunch kami pergi makan kat chineese muslim food punyer kat Mutiara Rini, skudai Johor..tp nama kedai tu aku boley luper la plak..but the food is mabeles..bley bg 4 stars...

butter prawn...fresh n masin2, lemak n manis udang...wallaaaa

tom yam campur...tp kat sini dia ada letak bunga kantan dlm tom yam ni so ada kelainan la dlm tomyam ni tak seperti yg kita biasa mkn...slurrrppppppppp...(bunyi irup kuah)

daging Black papper, just nice jer rasanya..tp abis jugak kena belasah ngan kitaorng

Chap chai a.k.a sayur campur yg dimasak dengan sos tiram n masukkan sikit tepung jagung (aku punya perassaan la kata camni sbb tu je rasa yg aku rasa...klu ada bahan2 terpendam yg lain tatau la)
Prawn with oat la nama menda ni klu tak silap aku, dia punya balen2 oat ke nestum tah aku compius mmg sedap diratah begitu sahaja..krup krap krup krap bunyinya


ha kenyang kan tgk pic2 ni...klu nak kenyang lagi mai la sini kau belanja...tapi awal bulan je tau..gerenti mengantuk lepas makan (sebab kenyang gilew) kat situ jugak aku jumpa resepi air baru...hahahha maybe kat kedai lain aku tak pasan kot ada air ni nama dia laici sprite...simple je kat umah pun ley buat..letak laici dlm sprite ltk ice...sekali sedut je beb genti abis.

1 comment:

miemiey said...

laaaaaaaaaaa....bila nak merasa org bbelanja kat jb ni...