Followers

Friday, January 14, 2011

Salah? Siapa yg bersalah? lawyer! Dr! tkng sapu! siapaaaaaaaaaa?

Hello!!!!!!!!!!!!!!! bg suriumah yg 24 jam duk kat umah..klu anak yg bersama kita ari2 nanti tak menjadi so si suri umah tu la yg bersalah! ish BETUL ke statement ni? 

bagaimana lak sang suami..adakah tanggungjawap dia hanya p n balik kerja jer?lepas tu klu anak tak menjadi dia boleh lepas tgn ajer? wah seronok la menjadi sorng bapak ek dan rugi la jd sang ibu sbb apa apa hal ibunya yg salah...

oleh itu yg beruntung dlm hal ni adalah para ibu yg berkerja sbb tak boleh nak salahkan dia klu anak2 tak menjadi.ye la dia kerja....tak de kat umah unt memberi didikan dan membuat pemantauan...maka unt ibu2 yg bekerja jom kita pakat salah kan bibik @ pengasuh@ taska@mertua@ ibu..atau sesapa je la yg jg anak kita tu..sbb dorng yg bersama anak2 kita seharian so klu anak tak menjadi jom kita pakat tunding jari kat mereka ni..tp ada ke? pernah ke? aku tak pernah dengar lak...tp klu kat suriumah yg jg anak sendiri mmg selalu la dengar...kenapa ek...tak adil kan?

jom kita tarik nafas dan merenung sejenak....nasib dan masa depan manusia telah tertulis dilangit..kita berusaha dan mencuba yg membenarkannya hanya la yg maha Esa

4 comments:

Mi3Ji3 said...

please think positif....

Hana Faza-same person said...

suami isteri sama2 membentuk anak2 ..anak2 kan harta bersama:)

Cik Bucken said...

i mymom said..time bsuh beras tu bace slawat,doa2 ape yg patot..time masak gulai pon cmtu gak..tp..saye lom kawen lagik dh leh apply skng ke kak?:)

NM02 said...

sama² didik, asuh dan bentuk anak sendiri. jgn salahkan orang lain kalu tak menjadi. tapi... semua itu dah tertulis. itu rahsia Allah s.w.t. salam jumaat dari saya... *_*

There was an error in this gadget