Followers

Monday, January 31, 2011

FORBES----->snarai makan2 yg exlusive n mahail2

Td layan chanel Astro 707 TLC, FOrbes most expensive food klu tak silap la tajuknya..nak terkeluar gak anak tekak aku tgk...

Diantaranya

PIzza yg berharga 1000 dollar

Gold Cakes berharga 1000 dollar


burger yg berharga 5000 dollar


truffle sets berharga 8888 dollar

malahan mkn kat atas awangan pun ada....dinning in the sky katanya..


Agak korng la sesedap manakah mknan2 tersebut sampai rega dia macamtu sekali...?

pendapat aku la maybe sedap lebih kurang ngan apa yg kita makan selama ni tp atau pun sedap skit je...tp yg membuatkan orng2 yg mkn ni terbeliak biji mata (konon 'my god veryy the sedap') adalah STATUS.

-bila mkan mknan tu orng tau dorng banyak duit
-bila mkn tu boleh la dorng bercerita dorng hebat sbb dah mkn benda mahal tersebut
-bila mkn mkanan tu dorng leh la meletakan dorng antara yg bertuah sbb dpt makan benda yg tak semua orng boleh mkn padahal dorng tak ingat nanti kat syurga lebih dr tu lg dorng dapat mkn..

so korank...klu nak try mkn benda2 tu silala...bg yg berduit je la..klu orng cam aku ni mana mampu..mampu tgk je lg pun aku tau makanan tu semua tak halal...arak semestinya ada dlm semua makanan mahal tu..
Alhamdullilah jugak sbb aku bukan orng berduit tu sbb slamat tekak aku dr mkn benda mahal yg tak halal dan boleh menjadikan aku riak di dunia...Amin

1 comment:

Hana Faza-same person said...

kalau leh kenyang smpai 3, 4 tahun, nak gak try.. kalau hari ni makan, pagi sok terus 'membuang', mintak mahap lah..baik belasah bege ramly tu je ha..hahahah

There was an error in this gadget