Followers

Thursday, January 27, 2011

Puding Petai

Apa kejadahnya la aku taip tajuk en3 ni...sapa la nak mkn klu buat puding pakai petai..ada ke orng nak mkn? sebenarnya aku nak taip Puding Tapai...


belek2 buku2 aku yg penuh lemari tu nampak la resepi puding petai tapai ni..sbb aku suka tapai (goreng pun sodap) maka aku imagine la mesti sedap klu buat puding..


bahan2 simple je..
serbuk agar2 sepeket (10gm)
gula 1/2 cwn
Air 2 cwn
susu isian 2 cwn
tapai 1 cwn


cam buat puding biasa la...masak air, agar2 n gula..blender susu n tapai n masukkan dlm agar2 td..bekukan 
(disebabkan kat umah aku ada acuan pat segi ni je maka puding ke kek ke semua berupa pat segi)

rasa dia....erm,,errrrr,,ummmm,eerrrhhh...ada rasa tapai ada rasa lemak2..tp bagi aku yg bernafsu ketapaian aku rasa klu letak 2 cawan tapai baru lg siot kot...

so korng jom pakat beli petai tapai..jom buat puding..pas tu jom mabuk tapai

4 comments:

| cik azeya | said...

sedappnye :))

Hana Faza-same person said...

hahaha..sentap tau tgok tajuk tu.. rupanya salah eja..keh keh

mzhany said...

dyea,
ahahha terkejut gak, eh puding petai? peliknya...huhuhu pastuh carik mana petai nyer pink jer...ahahaha

tgh membayangkan rasa puding petai nih hurmmm

al-brangi Online said...

tapai pulut ke ubi.

cuba sekali letak petai jeruk...tgk apa rase....hehehehe x cuba x tau kan

There was an error in this gadget