Followers

Monday, January 10, 2011

Balasan unt isteri derhaka

Unt renungan bersama...

BALASAN WANITA YG TDK MENSYUKURI KEBAIKAN SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda 'aku lihat api neraka, tdk pernah aku melihatnya seperti hari ini krn ada pemandangan yg dahsyat didalamnya. telah aku saksikan kebanyakan ahli neraka terdiri dr wanita'
Rasulullah S.A.W ditanya,'mengapa demikian ya Rasulullah?'
Rasulullah S.A.W menjawap 'wanita mengingkari suaminya dan menolak ihsannya. jika engkau berbuat baik kepadanya seberapa banyak pun, dia masih belum rasa berpuas hati dan cukup'

BALASAN WANITA YG SUKA MENYAKITI HATI SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda 'wanita yg menyakiti hati suaminya dgn lidahnya, pd hari kiamat nanti Allah S.W.T jadikan lidahnya sepanjang 70 hasta kemudian diikat ke belakang tengkuknya'

BALASAN WANITA YG BERMASAM MUKA TERHADAP SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda 'mn2 wanita yg bermasam muka menyebabkan tersinggung hati suami, maka wanita itu dimurkai Allah S.W.T sehingga ia bermanis muka dan tersenyum mesra pd suaminya'

BALASAN WANITA YG LARI DR RUMAH SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda 'Apabila lari wanita dr rumah suaminya, tdk diterima sembahyangnya sehingga ia kembali dan meminta keampunan dr suaminya'

BALASAN WANITA YG MEMAKAI BAU BAUAN KETIKA KELUAR RUMAH
Rasulullah S.A.W bersabda 'mn2 perempuan yg memakai bau bauan kemudian ia keluar melintasi kaum lelaki ajnabi agar tercium bau harumnya, maka sia adalah spt berzina dan setiap mata yg memandang itu adalah zina'

BALASAN WANITA YG BERHIAS BUKAN UNT SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda ' perempuan yg mengenakan pakaian dlm keadaan berhias (bkn unt suami) adalah seumpama gelap gelita pd hr kiamat, tiada nur bgnya'

BALASAN WANITA YG TDK MENUNAIKAN HAJAT SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda 'apabila lelaki mengajak akan isterinya ketempat tidur ttp ditolaknya,lalu marah lah suami nescaya tidurlah wanita itu dlm laknat malaikat hingga ke pagi;

BALASAN WANITA YG MEMINTA CERAI DRP SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda'mn2 wanita yg meminta suaminya menceraikannya dgn tiada sbb yg dibenarkan oleh syarak, haram lah bgnya bau syurga..

suami ku...seribu keampunan ku pinta seandainya kesilapan diatas ada ku lakukan...aku tak ingin menjadi isteri yg derhaka..aku tak ingin dilaknati Allah..aku hanya ingin menjadi bidadarimu di syurga...

5 comments:

LYaFRINA said...

YA ALLAH...

LYA PON NAK MOHON KEAMPUNAN DARI SUAMI. KDG2 KITA X SEDAR, PERKARA Y KITA ANGGAP BIASA, TP BERDOSA D SISI ALLAH..

TQ 4 SHARING

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

yew la...balik nie kina nak mintak maaf. kalau blh kina nak mintak maaf sebelum kina nak tido hari². satu lagi HARUS kita kena buat. mintak ampun pada ibu bapa kita jugak.. jgn la bila dah berLAKI kita lupa pada ibu bapa. tanpa meraka sape lah kita.

Mi3Ji3 said...

semestinya manusia itu lemah..tetapi kelemahan adalah BUKAN penyebab untuk kt tidak boleh mencipta yg terbaik untuk pasangan kt. Sesungguhnya abg slalu maafkan syg dan mengharapkan peluang dr syg juga untuk abg jd yg terbaik untuk syg dan anak2 agar cinta kt hingga ke syurga menjadi kenyataan...

Zaidah said...

terima kasih kerana mengingatkan...nak mohon ampun...maklumlah kekadang merajuk n tertinggi suara n masam muka
kat suami...

Mknace said...

:) :) :) terbaeekkk!!!!

There was an error in this gadget