Followers

Monday, January 3, 2011

Karipap mini ala cik puan dyea

Ha ko semalam satu ari aku duk membuat karipap mini ni..bukan sebab semalam ari ahad tp sbb semalam cik soami off so aku leh la buat menda alah ni..bermula dari pagi p pasar pas tu siapkan serunding dia
 ni la ropanya serunding yg dah siap..abis satu dapur aku kotor sbb serunding ni tunggu dia kring dia meletup2 nak sampai atap umah aku
 ni plak bahan unt buat kulit karipap..simple je....tepung, majerin n air
 uli bahan kat atas sampai jd camni
 ni la karipap yg dah siap dikelim...
 ni lak bantuan kecemasan sbb aku dah nak patah pinggang dah...(ngah buat leh lagi kuo g Al-ikhsan cari kasut unt hero2) balik baru sambung buat lagi
ni la rupanya karipap mini yg dah siap digoreng..tunggu nak ngap je..

Moral behind the story is...lain kali beli je karipap yg dah siap kat kedai...kita kena support n hargai apa yg peniaga2 jual kat luo..sbb unt dapatkan lebih kurang 150 biji karipap ni banyak tenaga dan masa kena amik..amat la leceh unt dibuat walaupun bahan2nya simple...hidup kepap mini!!!!!!!

5 comments:

Hana Faza-same person said...

alahai comey2nya.. mesti rangup..nyum nyum..

~ yus ~ said...

Rajinnya buat karipap mini. Memang memakan masa nak buat kan walaupun senang sebenarnya..

Salam Ziarah dan kenal dari saya...

LYaFRINA said...

cedapnyer karipap ni :-)

dyea, funtion install y mana tu??

http; said...

salam..memang nak patah pinggang buat karipap mini mola2 dolu..tapi la dah biasa sebab dah buat bines samping,dah dapat duit hilang le penat :)

Monicka Febriani said...

wahhh bolehh nichh
thank's dachh

There was an error in this gadget