Followers

Thursday, January 27, 2011

i tak suka orng menega unt dpt untung aje..klu nak duit banyak2 g main no eko la!!!


Alkisah smlm nak cr cendawan grg tp tak ada..so nampak ada pasar mlm kat area aku duduk ni maka berhenti la kami kat situ..aku n hero2 tunggu dlm keta je sbb klu kami turun maka akan huru hara la pasar malam tu dgn jerit pekik hero2 aku..

masuk je dlm keta cik soami aku ckp 'yang chicken wings jual kat sini RM1 je..kan biasa 1.50 ke 1.80 satu' aku a'a je..'agaknya wing tu kecik kot' jawapan unt bg cik soami ilang kekonfiusang dia..

sampai je kat umah trus kami buka plastik unt belasah chic.wings tu..mak aikh besar la lak wings dia..dlm ati aku duk memuji baiknya ati penega ni wings besar tp arga murah..

makan je..skali ngap rasa cam ayam..2 kali ngap trus aku ckp kat cik Soami knp wings ni isi dia kering ek..cam terlebih masak..siap belek2 lg tak nampak ada kesan hangit or itam legam lak...3 kali ngap br aku dpt rasa...ayam tu rupanya dah digoreng dulu..pas tu agaknya nak cover dorng bakar skit masa jual n salut kuah..lastnya tak abis pon mkn..mmg tak selera..

bukan sekali dua aku bermasalah ngan makanan yg dibeli..tp berkali2..dlm ati menyumpah la jugak..ari tu order nasi aym penyet..dah la tunggu lama dapat nya nasi, sup n ayam grng biasa yg dah sejuk n keras...

Bln lepas tv rosak maka aku g bli tv tp dpt tv rosak..bila komplain mcm2 alasan..antar blk tv tu dibrinya tv ganti unt sementara...pastu sampai ari ni tak dpt lagi tv aku..tepon tak angkat,klu angkat alasan bertimbun..

wahai para2 penega tolong la..sesungguhnya rezki paling afdal adalah rezki berniaga..tp klu lebih nak untung dr memberikan yg terbaik unt pelanggan kita tak de maknanya....berniaga biar la iklas..biar la dgn niat kerana Allah bukan krn niat nak cepat kaya..klu nak cepat kaya masuk la skim cpt kaya atau main no ekor..

3 comments:

Encik MamaT said...

mak aih... ada gak jenis mcm tu... hadoiii... tak jujur btol la... dulu beli buah beragan ka apa tah yang goreng ngan arang batu tu.. haha.. dia rebus dulu.. adehh

Hana Faza-same person said...

mcm2 pesen org nk cepat kaya ni kan dyea..hmmm

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

mcm2 kan depa ni
camnela nak dpt rezeki berkat
satu lagi..if terbeli lauk yg dihangatkan..adui.tension mak!

There was an error in this gadget