Followers

Friday, March 4, 2011

Satu pasangan bercerai setiap 15 minit

Ha ko...bercinta bagai nak rak..bartaun2 tp bila kawin kejap je kenapa ek?

statement bercerai setiap 15 minit ni bulan dr mulut aku tp dr Dato DR Masyitah dlm harian ngok ngek ari ni..klik link unt info penuh

aku tak pasti la ini melibatkan orng islam sahaja atau pun agama2 lain kat malaysia ni sbb sot kabar tu tak bg detailnya

bila baca topic ni ingt lak cik soami pernah takzkirah kat aku suatu masa dulu...hehehhe

katanya 3 benda paling seorng isteri kena jaga

1.Mata Suami
2.Hidung Suami
3.Telinga Suami

bukannya korng nak kena g cuci segala mata, hidung or telinga suami korang tp menjaganya dari segi..

1. Mata
apabila suami balik kerja isteri biar lah siap..pakai cantik2..tak make up tak pe tp biar la manis muka tu (tp klu muka berjerawat..kasi touch up la skit ek..huhu) senyum paling penting masa sambut suami..jgn lak sambut suami blk kije ngan berkain batik n rambut berserabai pas tu muka masam sbb baru je sudah bebel kat anak2..
bila suami tgk kita senyum n siap maka seronok la hati dia yg tgh letih..tp klu sebaliknya jdn salahkan suami jika dia kat luo sibuk tgk pompuan lain yg pakai lawa2 make up cantik, jln lenggang lenggok. sbb dia tak nikmati benda tu kat umah so tgk kat luo.

Lepas tu anak2 pulak biar la sebelum bapaknya balik anak dah siap mandi dan pakai baju yg sepatutnya..jgn lak suami blk anak2 comot  n berbau lagi sbb baru sudah main kat luo umah (aku selalu fail bab ni..hehehe..sbb time ptng tu la aku sibuk nak masak...tak pe will be improve)

Rumah plak pastikan kemas dan tersusun..jgn cam kapal pecah..nanti lagi la tensen laki bila blk umah tgk umah cam gitu..kain baju tak lipat jgn lak korng timbun sampai tinggi bukit kat sofa umah korng..paling malas pun korang sembunyikan la dlm bilik yg laki korng tak masuk (aku rasa aku 80% ok bab ni..adakala tak larat je umah agak tunggang terbalik)

2.Hidung
Suami aku kata jg hidung suami..jgn lak suami balik isteri dah cantik dah pakai tp bila salam bau ikan..hehehe, praktikan memakai perfume selalu walau duk umah..jgn time nak kuo je wangi cam seri wangi tp kat umah tak de lak nak wangi2 (yg ni aku kena belajar unt jd sentiasa wangi..sbb aku selalu terlupa..ye la duk umah ngan anak2 je lupa la nak sembur lepas mandi)

mlm nak tido pun sama sembur la skit perfume kesukaan suami kita agar bila dia peluk kita ada la bau wangi..jgn bau wangi air lio basi dah la...huhuhuhu

Rambut pun sentiasa la bersyampu..baru la selesa suami kita nak duk dekat2 sbb bila rambut wangi suami sonok nak belai2..jgn la rambut masam..suami nak tido dekat pun malas petah lagi nak pluk..

3. Telinga
tak perlu korek tingga suami unt buang tahi tingga dia bg menjaga tingga dia..cuma kurang kan membebel...huhuhuh
jgn lak suami br sampai umah kita dah start bebel..bebel pasal anak..bebel kat suami pasal tak beli gelang mas cam jiran sebelah, bebel pasal kucing berak tepi dapur...bebel itu bebel ini..binggit oo tingga dorng..kan tak pasal2 dorng tak masuk umah..start keta trus kuo balik..baru haru...

Dyea Irdina:-masih dlm proses menjadi yg terbaik dimata suami..sesungguhnya aku hanya insan biasa yg banyak kekurangan..

3 comments:

terokai seni said...

alhamdulillah moga jadik isteri solehah, rumahku syurgaku

tapi orang laki ni memang payah la... kalu ada yang himpit, mula la lupa jalan pulang

puah kawe!

Kak Mahh said...

Alhamdulillah dik...akak doakan moga adik menjadi isteri solehah.

BIONIC WOMEN said...

selalu husband balik kul 1 lebey2, time tu mesti tengah masak..kekadang ada jugak bau tumis2..kekadang sempat wangi2 dulu..huhuhu..
bab bebel tu saya lulus kot..saya x pandai membebel..hehe...
cuma anak saya tu, susah betul nak suh mandi sebelum papa dia balik kerja, dia kata nak tunggu papa balik dulu..dah camner kan?