Followers

Sunday, March 27, 2011

Aiskrim malaysia

zaman kecik2 dulu ni la yg termampu unt aku pulun ari2.harganya 10 sen je...
 bila besar aku ingat aku tak kan jumpa lagi eskim ni..ye la zaman berubah aku agak budak zaman skrng tak pandang eskim ni tp rupanya wujud lagi
ni jiran aku yg jual arga dah jd 20 sen satu..tp murah lagi la kiranya kan...tiap petang mesti aku bg 60sen kat hero aku suh p beli 3 batang eskim ni..satu unt aku, satu unt adam n satu unt ice...nyum nyum

10 comments:

al-brangi Online said...

eskim yg ada kacang merah kat hujung tu sedap gak

cemomoi said...

teringat kat satu pakcik kat kampung kitorang punya la baik, bagi duit daun pon laku, dia bagi juga eskrim kat kami.. semoga kebaikannya dirahmati Allah keran dah lama dia pergi meninggalkan kami ketika kami belum cukup mengerti tentang idop ni

jaya jr said...

haha,sekerim ni mmg mantap..nak klo yang milo..perghhh..

alang2 akak bagi 60,baik bagi singgit terus..boleh buat stok dlm peti ais kat umah...huhu

tehr said...

eh, mak saya pernah buat ni untuk jual kat budak2
ada yang isinya bubur kacang, asam, atau apa2 je yang sesuai
memang terkenang sangat

Sham said...

kami panggil ni aiskrim nyot nyot...tiap2 ari beli dengan makcik meriam depan rumah...nostalgiala pulak...

Anna said...

teringat masa kecik2..suka beli askerim nih..dulu2 ada gak buat sendiri wat anak2 tp la ni, dek kemalasan melampau, suh je dorang makan askerim potong kalau nak..hehee

✿ etiey erywan ✿ said...

hehehh tingat zaman kecik2 dulu... sedap kan. nikmat

mzhany said...

owhh kt kg hany masih lagi 0.10sen sebatang...

hany suka aiskrim bubur kacang..ummm sedapnyer...

Cikidong said...

beli baruuuuuuuuuuuuuu.. beliii... beliii...... ekkekekee

toyolkiut said...

wah..
TK suka ni..
klau ada sirap jagung..
fuh..
meleleh..
ralit je mkn..

There was an error in this gadget