Followers

Wednesday, March 30, 2011

jom makan makanan yg sehat ajer

Disebabkan bulan lepas berat badan aku naik sampai 3kg..pas tu semalam aku makan lamp chop n claypot daging blackpaper n hasilnya aku pening kepala dr pas mkn ke pagi...

so unt mengelakkan kencing manis n darah tinggi datang menyerang aku berikrar unt mkn mkanan yg sehat sahaja..demi baby dlm kandungan dan diri aku sendiri..hehheheh

first thing aku buat adalah tak bg cik soami tapau bekpest dah..konon nya nak buat makanan yg sehat unt diri sendiri n kuaga..dan ini la hasil nya
 sandwich sehat dr definasi seorng aku
 sehat sbb ada daun salad, tomato, mayo, cili sos n potongan nugget (sehat ke?)
kentang n nugget tu unt hero2...sandwich sehat tu aku pun ya

hehehhehe..esok nak grg bihun sehat pulak...

Dyea Irdina:- siap bg pesanan penaja kat cik soami..no more KFC,pizza, MCD, pepehal tunggu aku lepas bersalin dulu baru pulun makan sedap2 lagi k.

9 comments:

Anonymous said...

adakah akak menGANDUNGi lemak atau menGANDUNG?

sud@is said...

nmpak sedap.. menarik dan tertarik

sarah-najwan said...

xpe..janji mkn utk kesihatan..
tmbh2 sdg preggy ni..

SyuQ said...

sandiwch tu dah ok
kentang dan nugget tu kureng sket kak. bukan ia juga dikategorikan sbi fast food. tinggi kadar kolestrolnya tu...

NurWahidah Abdullah said...

stuju dgn SyuQ..tp besalah budak2..mana suke syur sgt..owh tgah pregnant ek..bile duenyer...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

makan untuk sehat k...

Unknown said...

hehe..kalo apik..apik amik nuget dengan kentang jer..roti nga sayor tu tinggal..hehe

LyNn HaMzAh said...

berat lynn pun naik mendadak tau dyea...skrg nie dyea dah brp minggu ek? check up mana?

BIONIC WOMEN said...

Wahh..nampak menyelerakan sandwich sihat tu...kena makan banyak buah-buahan..
tapi kita dulu, 4 bulan pertama x leh makan nasi dan seumpamanya..kita makan bigmac hari2..kebetulan masa tu pose, separuh kita wat berbuka, separuh ag bersahur..huhu..
seb bek ler kita x kena kencing manis or darah tinggi