Followers

Tuesday, March 22, 2011

Bila sakit 'M' menyerang..dokto! bomoh! tok batin! sinsei! semua tak leh bantu

Anakda sulung ku Muhammad Amrul adam sudah malas nak ke sekolah..penyakit 'M' sudah menjelma..baru awal taun nak oiiiiiii...bukan sikit2 yuran papa ko bayar nak oiiiiii...klu sekolah tu pree mmg mama bg green light je unt ko truskan penyakit 'M' tu..

semalam terpaksa la aku men saiko hero  aku ni..bermula dari hukuman 

1.tak bley tgk tv...dia ilex jer...
2.tak bley kuo umah main ngan kawan2...dia cool je

ish klu budak lain mesti dah tension kan ngan hukuman ni tapi anak aku ilex lagi so aku bg kata terakhir

'adam esok klu tak p sekolah jugak mama bagi adam pakai baju koyak pas tu letak adam kat luo umah, nanti lapar cr makanan dlm tong sampah sbb orng tak sekolah dia tak de duit unt beli baju n makan sedap2'

dia leh jawap lagi..

'tp ma adam mn ada baju yg koyak2'

mlm tu plak ada seisi konseling antara bapak n anak..tp aku tak tau la apa detailsnya sbb dorng borak2 dlm bilik..

hari ni pagi2 lagi aku promise nak belikan beg sekolah baru unt adam..semoga semangat dia unt p sek. akan membara balik...



rajin2 p sekolah pas ni k adam....kan ke adam nak jd doktor..so mana leh ada penyakit "M" ni

7 comments:

Ted said...

hehe, budak2 kak, ada la tu masa kadang2 ada sifat M.hehe

al-brangi Online said...

orang tua ramai yg suka M tu. nampak mcm kembar je Adam tu ngan adiknya cuma tinggi je berbeza

NM02 said...

jawapan adam tu buat saya senyum sinis.. hehehe... lucu la dia

edane said...

memnag payah penyakit m datang. hehhe... tak da ubat tu

LYAfrina said...

huhuhu.. mg penuh ujian.. kenala byk bsabar,, turn lya nanti camner agknyer?

** btl la ofis lya kt jambatan tu, tp ofis x nmpk dr jmbatan cz ofis duk kt blakang bukit sket. ofis lya start dr kapal biru y beso tu.

Bionic women said...

wah sudah bertukar2 menjadi ben10..hehehe..
bebudak zaman skrang ni banyak betukl jawapannya..
kita ingatkan dah keluar ayat power tapi dia tetap menten ngan jawapan yg lebih power..haha

suri solehah said...

salam..anak saya pun dah dua hari menangis2 tak mo pegi sekolah..tak tahu nape..tanya tak dak alasan ..huhu