Followers

Thursday, June 10, 2010

KnP MaK BaPaK DiA CamTu????

Mcm ner la ek budak sekecik ni dah bley addicted to rokok...knp mak bapak dia camtu? camni ke kita corakkan kain putih yg menjadi tanggungjawap kita? ish gerun aku bila baca pasal budak kecik seawal 2 atahun dah merokok..bukan takat tu je sampai 40 batang sehari...berita dr harian metro (surat kabar yg banyak citer sensasi tp tak tau la auta ke tul...hehehhe sendiri pk la) selanjutnya klik  SINI


kata mak bapak budak tu dorng terpaksa bg jugak rokok kat si boboi ni (nama rekaan aku sendirik..heheh nm betul dia Ardi Rizal) sbb klu tak boboi ni nangis, klu aku snang je solutionnya..aku kasi pelempang je klu boboi ni nangis nak rokok...nasib la stkat ni anak aku pandai mintak gula2 n jajan jers..klu mintak rokok gak mmg haru biru aku...

berbalik pada cerita kat atas aku rasa mesti mak bapak budak ni kerja  kat kilang rokok gudang garam sbb tu ley bg 40 batang sari unt anak dorng isap..klu tak mn nak mampu oiiiiit...laki aku pun isap sekotak berhari2 sbbnya rokok mahal..(nak benti tak tau la bila)..semalam punya berita bg au budak ni dah kurang skit merokok sbb di beri terapi bermain..nasib la ada yg prihatin klu tak aku rasa tak sampai 12 tahun si boboi ni dah dpt sakit jantung dah..sian dia..

moral behind the story bukan je siboboi patut tak isap rokok tp kepada semua perokok2..main2 ke tegar ke..rokok membarhayakan kesihatan..mati itu pasti..if mati sbb sakit jantung n sakit jantung tu sbb anda isap rokok so mati anda dikira mati bunuh diri...nauzubillah.... 

2 comments:

LYaFRINA said...

rasa sgt2 kesian kat boboy ni..
ape jnis mak bapak daaa

izzah said...

ei..tak sanggup nak tengok..rasa betapa teruk nya mak bapak budak ini...ya Allah..dunia sekarang..mmg pelik sgt!

There was an error in this gadget