Followers

Monday, December 20, 2010

UBi KliNg

Ari tu aku mengidam nak mkn ubi kling ni..ada publish kat FB n ramai lak yg tanya apa kebenda la ubi ni...

Akhirnya aku balik TRG jumpa la ubi kling ni...
*
*



ni la rupanya

Aku pun tak tau knp orng negeri aku panggil ni ubi kling maybe rupa nya yg gelap kot...tp isi kat dlm putih gebu tau...klu tak silap aku orng luo panggil ubi kemili...

apa yg specialnya ubi ni?

tentu la pada rasanya..bila mkn ubi ni mulut akan rasa manis2 gitu pas tu minum lak air kosong..ha!!! air kosong pun jd manis...

Tp unt makan ubi ni hanya orng yg rajin je leh mkn sbb nak buang kulit nya tu mmg menguji skit ye la ubi ni lebih kurang besar ibu jari kita jer...kat mulut dah abis tp kulit yg kat tgn lum abis kopek lagi...

So bg yg tak kenal lg ngan ubi ni selamat berkenalan n cuba la cari, rebus n makan k....

2 comments:

NARDtheNERD said...

atuk i ade tanam ubi kemili ni..
:))

dyea irdina said...

wah snang la ek klu nak mkn tak la melilau cari cam akak ni

There was an error in this gadget