Followers

Tuesday, October 20, 2009

Tanjung Balau



Date:-19 OcToBEr 2009

Yehaaaaa si pecinta pantai....seronok betul si adam bila papa dia bg tau esok nak g pantai..trus dia selongkar barang2 nak bawak g pantai..malam tu siap packing dlm plastik n letak depan pintu pas tu bawak naik katil nak bawak tido sekali, siap aku kena pujuk dia letak plastik tu kat bawah katil..pagi jam 8 hero2 aku kena paksa bangun..berbekal kan sandwich n nasi serta lauk pauk untuk lunch maka pukul 8.20am bertolak la kami ke tanjung balau. plan memulanya nak g desaru tp kekawan advisedkan p tanjung balau for safety reason. dari rumah aku ke tanjung balau ada la sejam lebih..dalam kereta bebudak tu meragam sbb terpaksa bangun awal so pening kepala aku nak layan, nasib la x lama pas tu dorng tertidor sampai la kat tanjung balau baru

terjaga..jaga je trus cr plastic mainan dorng...
lepas kuo kan segala barang aku ajak la budak2 ni mkn dlu tp hampeh x nak mkn nak trus masuk air..cantiknya air kat tanjung balau ni macam pergi island la plak rasanya...airnya putih jernih sampai nampak apa yg ada kat dalam laut.tp sayang kat daratnya tercemar skit dengan sampah2 yg dibuang oleh manusia2 yg tiada kesedaran sivik ni..tau makan n buang je...sayang seribu kali sayang pantai yg cantik macam ni tp dicemari dengan sampah...mandi..main pasir..mandi lagi sampai lapar makan plak sambung lagi mandi sampai pukul 2 pm baru la kami naik san bersiap untuk balik...satu hari yang menyeronokkan sampaikan malam tadi raees ngigau ketawa sorng2...insyaallah suatu harisampai lagi kami ke TANJUNG BALAU, JOHOR

No comments:

There was an error in this gadget