Followers

Tuesday, July 24, 2012

neck-bart

dah lama tak kena desert ni...ni la neck-bart...orng putih panggil nekbak..hehehhehe kat trg n kelantan biasa menjadi desert utama masa berbuka

rasanya lebih macam baulu tawar yg disira dgn air gula..rasa manis dan lembut...nyaman je bila masuk tekak.
bahan2 buatnya aku tak tau sbb aku mmg tak tau buat camner yg aku tau bila kita beli kat kedai dia berbentuk cam baulu..blk umah kita kena rebus ni ngan air gula dan daun pandan..simple je buatnya.
setelah sekian lama jd perantau n lama tak rasa nekbak ni..puasa pertama aku dah request ngan mak aku..tp puasa ke 4 ni baru dpaat makan. sedappppppppp

1 comment:

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

arwah nenek sy suke sgt nekbat ni tp sy kureng suke,
manis seh!
mmg femes la nekbat bln pose kan..

There was an error in this gadget