Followers

Sunday, October 3, 2010

Marhabban..the best part of raya

 nasib la tak lama tersadai kat TRG..TQVM to my sis sbb bg pinjam keter unt aku pakai dlu sementara kete siap...dapat la balik Johor...

sonok raya kat johor ni sbb kat TRG sminggu dh tak de raya dah tp kat johor ni sebulan mmg beraya la..dan the best part adalah marhabban...taun lepas pengalaman pertama yg aku kutip...taun ni tak sabar tunggu acara marhabban ni...unik dan bagus unt megeratkan silaturahim...negeri mn lagi ada buat marhabban ni ek? sblum ni aku duk kat KL, selangor n TRG mmg takde marhabban ni..


taun ni lg meriah marhabbannya sbb sekolah tadika adam pun ada buat...tak dapat aku bayangkan camner cikgu2 tadika adam nak hendle bebudak ni p dr umah ke umah...hehehhe
meriah betul dlm 30 orng jugak bertandang kat umah ni...pas tu budak2 n cikgu siap bermarhabban kat umah..



aku just buat bihun, cup cake n beli air kotak unt dorng..tu pun bihun sikit je luak sbb masa dorng sampai umah aku tu dah umah ke 3...mn tak kenyang...


tp satu pengalaman baru yg bagus unt budak2 ni...taun depan akan ku tunggu lagi tadika yayasan johor caw bandar baru kangkar pulai datang bermarhabban kat umah..


marhabban kedua adalah marhabban lorong 10...lorong umah aku la tu...baru je mlm td tp tak de pic sbb misunderstood antara aku, lakiku n adam...hahhahaha nasib ada orng pulangkan kamera...


meriah cam taun lepas gak lepas kaum lelaki selesai marhabban kaum pompuan lak masuk tp bukan masuk marhabban masuk borak2 kenal2 tuan umah sambil jeling2 apa perubahan kat umah tu unt taun ni (ekekek...)


n the klimaks is majlis makan2 kat umah paling last sekali...kita orng kumpul duit n tempah mkn...so tiap umh tak yah sediakan mkn..tp mlm td aku tak ley mkn..rasa meyampah tgk nasik...benci betul la bila alahan camni..perut lapar tp x ley mkn..so minum je la kan tak pepasal aku muntah kat umah orng..

Marhabban dibulan syawal akan kunanti munculmu pada taun depan....

1 comment:

Hana Faza-same person said...

raya kt johor memang best lah..hana dulu lama gak dok kat kluang lebih sepuluh tahun.. siap join geng marhaban..syiokkk!

rindunya zaman kat johor dulu..huhu